KAMULA?TIRMA NETİCESİ ORTAYA ÇIKAN TAPU HARÇLARININ KAMULA?TIRMAYI YA-
Tarih: 27.02.2007 Saat: 23:29

imar hukuku imar hukuku imar hukuku imar hukuku imar hukuku imar hukuku imar hukuku imar hukuku

Dairesi Karar Yılı Karar No Esas Yılı Esas No Karar Tarihi DOKUZUNCU DAİRE 1986 1257 1986 501 27/03/1986 KARAR METNİ KAMULA?TIRMA NETİCESİ ORTAYA ÇIKAN TAPU HARÇLARININ KAMULA?TIRMAYI YA- PAN İDARE TARAFINDAN ÖDENMESİ GEREKECE?İ HK.< Uyuşmazlık; Yükümlüye ait taşınmazın Karayolları Genel Müdürlüğünce kamulaştırılması üzerine adına salınan Tapu Harcına karşı açılan dava- yı; 8.11.1983 gün ve 18215 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 2942 sayı- lı kamulaştırma kanununun giderlerin ödenmesi başlıklı 29.maddesinde, kıymet takdiri komisyon başkanı ve üyelerinin kıymet takdir edilen her taşınmaz mal başına kamulaştırmayı yapan idare tarafından takdir edile cek ücretleri ile gerçek yol giderleri, tapu harçları ve bu kanunun ge rektirdiği diğer giderler idarece ödenir, hükmüne yer verildiği diğer taraftan 492 sayılı Harçlar Kanununun 2430 sayılı kanununun 3.maddesiy le değişik 123.maddesinde özel kanunlarla harçtan muaf tutulan kişiler le istisna edilen işlemlerden harç alınmayacağı, 125.maddesinde ise bu kanunun ilgili kısımlarında mükellefiyet hakkında konulmuş hükümlerin aksine özel kanunlarda hüküm bulunduğu takdirde özel kanun hükmünün uy gulanacağının belirtildiği, olayda, kamulaştırma bedeli üzerinden 492 sayılı Harçlar Kanununa ekli Tapu ve Kadastro işlemlerinden alınacak harçlar başlıklı (4) sayılı tarifenin 2588 sayılı Kanununun 17.madde- siyle eklenen 20/a bendinde" Gayrimenkullerin ivaz karşılığında veya ölünceye kadar bakma akdine dayanarak yahut trampa hükümlerine göre devir ve iktisabında gayrimenkulün emlak vergisi değeri üzerinden ceb- ri icra ve şuyuun izalesi hallerinde satış bedeli, istimlaklarda tak- dir edilen bedel üzerinden) devir eden ve devir alan için ayrı ayrı binde 40 harç alınır hükmüne nazaran yükümlü şirket adına tapu harcı tarh ve tahakkuk ettirilmiş ise de; yukarıda açıklanan kanun maddele- rinin birlikte incelenmesinden kamulaştırma neticesi ortaya çıkan tapu harçlarının kamulaştırmayı yapan idare tarafından ödeneceği sonucuna varıldığı, yükümlünün kamulaştırma nedeniyle tapu harcından dolayı mü- kellef tutulmasına yasal imkan olmadığı gerekçesiyle kabul ederek tar- hiyatı terkin eden Vergi Mahkemesi kararının bozulması isteminden iba- rettir. Temyiz edilen Vergi Mahkemesi kararında 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 49.maddesinin 1.fıkrasında sayılan bozma nedenlerinden hiç birisinin bulunmadığı anlaşıldığından temyiz isteminin reddine, anılan kararın onanmasına karar verildi. (MS/YÖ)