köy yararına kamulaştırmada tebligat
Tarih: 27.02.2007 Saat: 23:10

imar hukuku imar hukuku imar hukuku imar hukuku imar hukuku imar hukuku imar hukuku

Dairesi Karar Yılı Karar No Esas Yılı Esas No Karar Tarihi ALTINCI DAİRE 2001 6150 2000 5335 06/12/2001 KARAR METNİ 2942 SAYILI KAMULA?TIRMA KANUNUNUN 13. MADDESINDEKİ BELGELERIN KÖY YARARINA YAPILAN KAMULA?TIRMALARDA İHTİYAR KURULUNDAN EN AZ ÜÇ ÜYENİN ÖNÜNDE İLGİLİYE TEBLİ? EDİLMESİ VE KÖY ODASINA ASILMASI GEREKİRKEN, SADECE KIYMET TAKDİR BEDELİNİN İLAN EDİLMESİ SURETİYLE KAMULA?TIRMA İ?LEMİNİN TAMAMLANMASINDA HUKUKA UYARLIK BULUNMADI?I HK.< Temyiz İsteminde Bulunan : Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü Vekili : Av. ... Karşı Taraf : ... Vekili : Av. ... İstemin Özeti : ... İdare Mahkemesinin ... günlü, ... sayılı kararının usul ve yasaya aykırı olduğu öne sürülerek bozulması istenilmektedir. Savunmanın Özeti: Savunma verilmemiştir. Danıştay Tetkik Hakimi Elif Emel Çelik'in Düşüncesi : Temyiz isteminin reddi ile mahkeme kararının onanması gerektiği düşünülmektedir. Danıştay Savcısı Tülin Özgenç'in Düşüncesi : Temyiz dilekçesinde öne sürülen hususlar, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 49.maddesinin 1.fıkrasında belirtilen nedenlerden hiçbirisine uymayıp idare mahkemesince verilen kararın dayandığı hukuki ve yasal nedenler karşısında anılan kararın bozulmasını gerektirir nitelikte görülmemektedir. Açıklanan nedenlerle temyiz isteminin reddiyle idare mahkemesi kararının onanmasının uygun olacağı düşünülmektedir. TÜRK MİLLETİ ADINA Karar veren Danıştay Altıncı Dairesince Tetkik Hakiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra işin gereği görüşüldü: Dava, davacılara ait taşınmazın kamulaştırılmasına ilişkin işlemin iptali istemiyle açılmış; İdare Mahkemesince; 2942 sayılı Kamulaştırma Kanununun 13. maddesi uyarınca kamulaştırma işleminin tamamlanması için kamulaştırılacak taşınmaz malın kamulaştırılmasına uygun ölçekli bir plan veya krokisinin, kamulaştırma kararının, takdir olunan kıymetinin, kamulaştırma karşılığının veya ilk taksidinin milli bankalardan birine hak sahibi adına yatırıldığına dair belgenin, kamulaştırmanın hangi idare yararına yapıldığının, açılacak davalarda husumetin kime yöneltileceğine ilişkin belgenin, köy yararına yapılan kamulaştırmalarda, ihtiyar kurulundan en az üç üyenin önünde ilgiliye tebliğ edilmesi ayrıca köy odasına onbeş gün asılmak suretiyle ilan edilmesi gerekmesine karşın olayda sadece kıymet takdir bedelinin ilan edilmesi suretiyle kamulaştırma işleminin tamamlandığı anlaşıldığından dava konusu işlemin hukuka aykırı olduğu sonucuna varıldığı gerekçesiyle iptaline karar verilmiş, bu karar davalı idare tarafından temyiz edilmiştir. Dava konusu işlemin yukarıda özetlenen gerekçeyle iptali yolundaki temyize konu ... İdare Mahkemesinin ... günlü, ... sayılı kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 49. maddesinin 1.fıkrasında sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından bozma istemi yerinde görülmeyerek anılan mahkeme kararının ONANMASINA 6.12.2001 gününde oybirliğiyle karar verildi. B?/?GK