Tarih: 27.02.2007 Saat: 23:00

imar hukuku imar hukuku imar hukuku imar hukuku imar hukuku imar hukuku imar hukuku imar hukuku

Dairesi Karar Yılı Karar No Esas Yılı Esas No Karar Tarihi ALTINCI DAİRE 2000 514 1999 185 03/02/2000 KARAR METNİ KADASTRO GÖRMEMİ? YERLERDEKİ TA?INMAZLARIN 2942 SAYILI KANUNUN 9. MADDEDE BELİRTİLDİ?İ ?EKİLDE DURUMUNUN TESPİT ETTİRİLMESİ VE TAPUDA KAYITLI OLMAYAN TA?INMAZ MALLARIN TESCİLİ VE ZİLYEDİNİN TESPİTİNİN 19. MADDEDE BELİRTİLEN USULE UYGUN OLARAK ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNCE YAPTIRILMASINDAN SONRA KAMULA?TIRMA YAPILABİLECE?İ HK.< Temyiz İsteminde Bulunan:... Köyü Muhtarlığı Diğer Davalı İdare:... Kaymakamlığı Karşı Taraf :... Vekili :Av. ... İstemin Özeti :... İdare Mahkemesinin ... günlü,... sayılı kararının usul ve yasaya aykırı olduğu öne sürülerek bozulması istenilmektedir. Savunmanın Özeti:Temyiz edilen kararda bozma nedenlerinden hiçbiri bulunmadığından usul ve kanuna uygun olan kararın onanması gerektiği savunulmaktadır. Tetkik Hakimi E.Emel Çelik'in Düşüncesi : Temyiz isteminin reddi ile mahkeme kararının onanması gerektiği düşünülmektedir. Savcı Tülin Özgenç'in Düşüncesi : Temyiz dilekçesinde öne sürülen hususlar, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 49.maddesinin 1.fıkrasında belirtilen nedenlerden hiçbirisine uymayıp idare mahkemesince verilen kararın dayandığı hukuki ve yasal nedenler karşısında anılan kararın bozulmasını gerektirir nitelikte görülmemektedir. Açıklanan nedenlerle temyiz isteminin reddiyle idare mahkemesi kararının onanmasının uygun olacağı düşünülmektedir. TÜRK MİLLETİ ADINA Karar veren Danıştay Altıncı Dairesince Tetkik Hakiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra işin gereği görüşüldü: Dava, davacının zilyetliğinde bulunan ... İli, ... İlçesi, ... Köyündeki ev ve arsanın köy meydanına park yapılmak üzere kamulaştırılmasına ilişkin 1.5.1997 günlü işlemin iptali istemiyle açılmış; İdare Mahkemesince, 2942 sayılı Kamulaştırma Kanununda belirtilen kamulaştırmayı yapacak idarenin kamulaştırılacak taşınmazların sınırını, yüzölçümünü ve cinsini gösteren ölçekli planını yapacağı veya yaptıracağı, ayrıca kadastro görmemiş yerlerin durumunu 9.maddede belirtildiği şekilde tespit ettireceği, tapuda kayıtlı olmayan taşınmaz malların tescili ve zilyedinin tespitinin 19.maddede belirtilen usule uygun olarak taşınmaz malın bulunduğu yer asliye hukuk mahkemesince yaptırılacağı hükümlerine uyulmaksızın tesis edilen kamulaştırma işleminin hukuka aykırı olduğu gerekçesiyle iptaline karar verilmiş; bu karar davalı idare tarafından temyiz edilmiştir. Dava konusu işlemlerin yukarıda özetlenen gerekçeyle iptali yolundaki temyize konu ... İdare Mahkemesinin ... günlü,... sayılı kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 49. maddesinin 1.fıkrasında sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından bozma istemi yerinde görülmeyerek anılan mahkeme kararının ONANMASINA 3.2.2000 gününde oybirliğiyle karar verildi. B?/?GK