SSK Prim Borcu olması yapı kullanma izni belgesine engel değil.
Tarih: 25.04.2008 Saat: 14:48

ÖZET: 3194 sayılı İmar   Kanununun 30. maddesinde, yapı   kullanma izninin mal sahiplerinin müracaatı üzerine yapının ruhsat ve eklerine uygun olduğunun ve kullanılmasında fen bakımından mahzur görülmediğinin tespiti üzerine verileceği öngörülmüş olduğundan, madde hükmüne göre yapı kullanma izni verilirken Sosyal Sigortalar Kurumu Müdürlüğünden ilişiğinin kalmadığına dair yazı istenmesi mümkün bulunmadığından tesis edilen işlemde hukuka uygunluk bulunmadığı hk.

KARAR: Dava, davacıya ait ... İli, 649 ada, 1 sayılı parseldeki yapılara yapı XE “Yapı"  kullanma izni XE “Yapı Kullanma İzni"  verilmemesine ilişkin işlem ile bu işlemin dayanağı SSK ilişiksizlik belgesi verilmemesine ilişkin işlemin iptali istemiyle açılmış; İdare Mahkemesince, Sosyal Sigortalar Kurumu prim borçlarının müteahhit tarafından ödeneceği konusunda inşaat sözleşmesinde şerh bulunduğundan, yapı müteahhidinin anılan prim borçlarını yatırmaması nedeniyle davacının sorumlu tutulamayacağı gerekçesiyle dava konusu işlemlerin iptaline karar verilmiş, bu karar davalı Sosyal Sigortalar Genel Müdürlüğünce temyiz edilmiştir.

3194 sayılı İmar XE “İmar"  Kanununun 30. maddesinde yapı XE “Yapı"  kullanma izni XE “Yapı Kullanma İzni" nin mal sahiplerinin müracaatı üzerine yapının ruhsat XE “Ruhsat"  ve eklerine uygun olduğunun ve kullanılmasında fen bakımından mahzur görülmediğinin tespiti üzerine verileceği öngörülmüştür. Madde hükmüne göre yapı kullanma izni verilirken Sosyal Sigortalar Kurumu Müdürlüğünden ilişiğinin kalmadığına dair yazı istenmesi mümkün bulunmadığından tesis edilen işlemde hukuka uygunluk bulunmamaktadır.

Bu durumda dava konusu işlemin iptali yolundaki mahkeme kararında sonucu itibariyle isabetsizlik görülmemiştir.

Açıklanan nedenlerle, temyize konu mahkemesi kararının yukarıda belirlenen gerekçeyle ONANMASINA, 7.2.2001 gününde oybirliğiyle karar verildi. (Danıştay 6.D, E.1999/6364, K.2001/706, T.7.2.2001 XE "Danıştay 6.D, E.1999/6364, K.2001/706, T.7.2.2001" )