İlan edilmeyen imar planına karşı süre aşımından sözedilemez.
Tarih: 11.12.2007 Saat: 00:37

ÖZET: Bir genel düzenleyici işlem olan imar planlarına veya bu planlarda yapılan değişikliklere ilişkin işlemlere karşı açılan davalarda, dava açma süresi öğrenme tarihi üzerine değil, usulüne uygun olarak yapılacak ilanı izleyen günden itibaren başlayacağından, dava konusu imar planı değişikliğinin yasada öngörülen şekilde ilan edilip edilmediği araştırılarak, ulaşılacak sonuca göre iptali istenen imar planı değişikliği yönünden yeniden bir karar verilmesi gerektiği hk.[1]

Dosyanın incelenmesinden, uyuşmazlık konusu plan değişikliğinin 9.6.2000 günlü, 44 sayılı belediye meclisi kararı ile kabul edildiği, davacı tarafından dava konusu işlemin öğrenilme tarihinin 30.10.2000 günü olarak belirtildiği, İdare Mahkemesince de, doğrudan imar planına karşı açılan davada öğrenilme tarihi esas alınmak suretiyle davanın süreaşımı yönünden reddine karar verildiği anlaşılmaktadır.

Yukarıda anılan yasal düzenlemeler uyarınca bir genel düzenleyici işlem olan imar planlarına veya bu planlarda yapılan değişikliklere ilişkin işlemlere karşı açılan davalarda, dava açma süresi öğrenme tarihi üzerine değil, usulüne uygun olarak yapılacak ilanı izleyen günden itibaren başlayacağından, İdare Mahkemesince dava konusu imar planı değişikliğinin yasada öngörülen şekilde ilan edilip edilmediği araştırılarak, ulaşılacak sonuca göre iptali istenen imar planı değişikliği yönünden yeniden bir karar verilmesi gerekmektedir.

[1] Danıştay Altıncı Dairesinin 21.01.2003 gün ve E:2001/6873 K:2003/516 sayılı kararı.